بومچی افزایش ۳۰ درصدی قیمت هتل ها از پاییز امسال - بومچی

رئیس جامعه هتلداران ایران از افزایش قیمت هتل‌ها تا ۳۰ درصد در نیمه دوم سال جاری و با در نظر گرفتن شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران اعلام کرد که در نیمه دوم سال جاری نرخ هتل‌ها تا سقف ۳۰ درصد افزایش داشته است. این درحالی است که قیمت هتل‌ها در ایران نیمه دوم هر سال تعیین می‌شود و امسال با توجه به شرایط متفاوت ناشی از شیوع ویروس کرونا، دامنه افزایش قیمت‌ در هتل‌ها تا ۳۰ درصد درنظر گرفته شده است. حمزه‌زاده در این رابطه اذعان داشت:

قیمت‌ها مهرماه هر سال با توجه به نرخ تورم در کشور تعیین می‌شد؛ اگر می‌خواستیم امسال با چنین فرمولی نرخ سالانه را تعیین کنیم، باید بیش از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت را اعمال می‌کردیم؛ اما در وضع موجود تصمیم گرفتیم افزایش قیمت تا سقف ۳۰ درصد اعمال شود. هر یک از استان‌ها با درنظر گرفتن وضعیت خود می‌توانند در این محدوده، قیمت‌ها را تعیین کنند. قیمت جدید هتل‌ها از مهرماه ۹۹ تا مهرماه ۱۴۰۰ معتبر است.

رئیس جامعه هتلداران ضمن تایید نرخ ارزی اندک هتل‌ها با توجه به نوسانات قیمت ارز، از فرآیند نرخ‌گذاری ارزی کارشناسی شده برای رسیدن به قیمت منطقی خبر داد و تاکید کرد:

قیمت هتل در ایران برای مسافر خارجی بسیار پایین است. فرض کنید اتاق دو تخته در هتل ۵ ستاره ۳۰ دلار قیمت دارد. ما درحال بررسی قیمت ارزی هتل‌ها هستیم؛ اما با توجه به اینکه فعلا مسافر خارجی نداریم، برای تصمیم‌گیری عجله نمی‌کنیم. 

جمشید حمزه‌زاده ضمن اشاره به تفویض اختیار قیمت‌گذاری هتل‌ها به جوامع هتلداری ایران توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد:

در گذشته این وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بود که مشترکا با جامعه هتلداران نرخ‌گذاری را انجام می‌داد؛ اما اکنون این تشکل‌ها هستند که متناسب با شرایط هر استان، نرخ‌گذاری را انجام می‌دهند؛ البته که با وزارت گردشگری، توافق و هماهنگی نیز می‌شود.

وی همچنین با اعلام این خبر که به دلیل پاندمی ویروس کرونا، میانگین اقامت در هتل‌های کشور هم‌اکنون به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است، اظهار داشت:

در شهریورماه که آمار مبتلایان کرونا پایین‌تر بود، در برخی مناطق مثل تبریز، جزیره کیش و استان‌های شمالی وضعیت اقامت در هتل بهتر بود؛ اما با آغاز فصل پاییز، افزایش شمار مبتلایان کرونا و سرد شدن هوا، حجم سفرها و میزان مراجعه به هتل ها بار دیگر کم شده است.

گفتنی است بنا بر ادعای رئیس جامعه هتلداران، به‌دلیل کاهش روز افزون استفاده از هتل‌ها، در بسیاری از استان‌ها نه تنها افزایش نرخ هنوز اعمال نشده که تخفیف‌هایی تا ۷۰ درصد نیز درنظر گرفته شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 1 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.